Zelfregulerend Leren: de sleutel tot succes voor begaafde leerlingen?
Marloes van Westrenen en Elis Bron
Met deze inspiratiesessie krijg je een inkijkje in de wereld van zelfregulering.
Zelfregulering is een belangrijke voorspeller voor schoolsucces. Met het model van Zimmerman (2002) van zelfregulerend leren kun je bepalen waar een leerling vastloopt in het leerproces en welke vaardigheden verbeterd moeten worden.
We nemen je kort mee in hoe je als leraar of begeleider het zelfregulerend vermogen van leerlingen kunt versterken. Tijdens de sessie beantwoorden we ook vragen zoals: wat is de relatie tussen zelfregulering en hoogbegaafde leerlingen? Na uitleg over het model en het delen van theoretische inzichten ga je aan de slag met een eigen of fictieve casus in combinatie met dit model. Doel is dat je met kennis en ideeën naar huis gaat.
Deze sessie wordt gegeven door:
Marloes van Westrenen
Marloes van Westrenen is tijdens haar studie Ontwikkelings- en Onderwijspsychologie het onderwijs “ingerold” en hier vanuit ambitie, een grote betrokkenheid (en met veel plezier) altijd gebleven. Sinds 2001 is zij…