6 Maart00:00 - 00:00

Signaleren hoogbegaafde leerlingen

SCALIQ

Meer dan de helft van de hoogbegaafde leerlingen is nog niet in beeld bij hun eigen leerkracht. En dat terwijl deze leerkrachten bekwaam, ervaren en gemotiveerd zijn en talent graag willen zien! Signaleren kan enorm moeilijk zijn, door factoren zoals leerstoornissen, NT-2 achtergrond, een heel andere culturele achtergrond of geen typisch ‘slim gedrag’.

Bij de stand van SCALIQ vind je Diane van Dijk en Femke Hovinga. Hier ben je van harte welkom als je meer wilt weten over:

  • Hoe kun je hoogbegaafdheid signaleren in het PO of het VO?
  • Wat zijn de valkuilen met betrekking tot signaleren, die in het onderzoek (On)gezien werden gevonden?
  • Hoe werken signaleringsinstrumenten ZOOV+ (PO) en VOQS (VO)?

Thema:

Doelgroep:

Soort Sessie: Informatiemarkt

Deze sessie wordt gegeven door:

Diane van Dijk

Diane van Dijk is opgeleid in de economie, maar verdiepte zich tijdens de schoolloopbaan van haar kinderen in hoogbegaafdheid. Daarvoor voltooide ze de opleiding Talentbegeleider bij Novilo en kwam zo…

Lees meer

Femke Hovinga

Femke Hovinga is onderzoeker en sociaal ondernemer, met als aandachtsgebied talent en hoogbegaafdheid. Ze weet uit ervaring welke uitdagingen hoogbegaafdheid met zich mee kunnen brengen. Ondanks een flinke portie potentie,…

Lees meer