Dock 10

6 Maart11:00 - 11:45

(On)gezien: kansengelijk signaleren van talent

Femke Hovinga

Minder dan de helft van de hoogbegaafde leerlingen is in beeld bij hun eigen leerkracht. Dat blijkt uit de studie (On)gezien die afgelopen najaar uitkwam. Ook op het VO zijn veel leerlingen niet op het juiste niveau ingestroomd. Hiervoor zijn veel verschillende redenen: gender, migratieachtergrond, sociaaleconomische status, gender en geboortemaand – maar ook het hebben van een (leer)stoornis.

Tijdens deze keynote wordt het onderzoek (On)gezien toegelicht, en gaan we in op redenen waarom leerlingen onder de radar blijven – en hoe we dat met z’n allen een beetje kunnen verbeteren.

Tijdens de workshop die na deze keynote plaatsvindt, gaan we verder de diepte in met praktijkvoorbeelden en tips die je morgen toe kunt passen in je klas/begeleiding.

Kijk hier voor een introductie op deze sessie.

Deze sessie wordt gegeven door:

Femke Hovinga

Femke Hovinga is onderzoeker en sociaal ondernemer, met als aandachtsgebied talent en hoogbegaafdheid. Ze weet uit ervaring welke uitdagingen hoogbegaafdheid met zich mee kunnen brengen. Ondanks een flinke portie potentie,…

Lees meer